Saturday, March 6, 2010

"YANG MANAKAH PILIHANKU?"

"Angah,mak cakap betul niyh kalau angah stay lagi kat sini..no one can help you with your result..I'll give u choice"Kata tersebut membuatkanku tersentak sementara air jernih yang dapat kurasakan perit mengalir secara tiba-tiba.Nampak gayanya ahli keluargaku yang laen pown seperti mengiayakan kata-kata ibuku &aku juga sedar,ini juga adalah untuk kebaikan ku.


Sekitar bulan ogos 2008,"Hazwani..cikgu taruh harapan dkt awak ni..cikgu percaya yang awak mampu pegang jawatan ketua tingkatan."Aku yang masih belum matang ini pun hanya mengiyakan sahaja baet-baet guruku yang juga merangkap warden di asramaku.Pelbagai permainan dan juga aktiviti-aktiviti yang aku adakan sendiri untuk sahabat-sahabatku.Namun, aku tidak sedar yang aku sering bergerak sendiri dan ini membuatkan rakan-rakanku yang juga berjawatan berkecil hati.Pada tahun&bulan yang sama aku dan beberapa shbtku dipanggil 4 prjumpaan puteri ngn putera dgn warden.Mulex2 tuh mmg rsa lega sbb ingt dh abeh tpi..ttiber brlaku ssuatu malam tuh yg mngakibatkan tngkatan ktorg ader prob ngn ut-ut f5 la pulak.

tpi..tuh sume dh brlalu sampaila ak dh f2..yay!!peluang baru dpt masuk team parlimentary debate wakil skola,ak ,syafiqah ngn nik berjaye tubuhkan kumpulan choral speakin kat skola..ok la tuh no.5!haha..skola ktowrg plak dipnggil oleh USM ngn UPSI untuk join prog.PROJEK WARGA..mmg best.Ade kkk angkat..UPSI,mse tuh dpt rsa syg ngn adekx2 f1...f2 plak rsa cm family sniri...Ya ALLAH...sedihnyer nk kng sume balek..&prkare yg ak rsa cm dh jdi org penting kt skola niyh adlh ...aku telah dilantik untuk menjadi salah seorang..MAJLIS PELAJAR d skola niyh.

sehinngalah tingkatan 3...rsa bgitu brt untuk ak mngucapkan SELAMAT TINGGAL.Pda hari terakhirku...air mataku gugur dgn bgitu drs sekali.Malam terakhir sahabat-sahabatku sanggup tak tidur demi berbual denganku."ANTI JANGANLAH TIDUR..SEMBANGLAH DGN KITORG."Paling memilukan apabila ibu sahabat baekku sanggup tidur pukul 2 pagi demi menjahit sepasang baju kurung untukku.Mak cik terima kasih..aku hanya mampu menangis.Sebelum menaiki kereta untuk meninggalkan tanah peniggalan allahyarham sultan Idris Shah,kesemua sahabat-sahabatku menyanyikan lagu tingkatan..kami hanya untukku sambil menangis.Apa aku mampu katakan pada masa ini hanyalah terima kasih sahabat...ana mungkin banyak membuat antunna terluka tapi..antunna masih menerima ana.Setiap kali ana memohon maaf..antunna hanya kata,"Hazmun,yang lepas tuh biarlah lepas..yang penting nt ttp sahabt kami."Sehingga kini,antunna masih menelefon ana.Masih menerima ana,masih menuggu kedatangan ana..Ibu dan ayahku sering berpesan agar menghargai mereka..tidak memutuskan perhubungan dan juga perikatan dgn mereka.Dan aku berjanji padamu sahabat..bahawa aku akan sentiasa menghargaimu.Insyaalah.

Kini,aku telah menjadi pelajar di SEKOLAH MENEGAH AL-HIDAYAH.Aku berasa sungguh lega kerana masih dapat bersekolah agama dan aku yakin sekolah SMAH juga mempunyai persahabatan yang kukuh kerana aku masih berada di suasana yang sama.Sahabat-sahabatku si sekolah ini juga begitu rapat dan aku juga menghargai mereka seperti darah dagingku sendiri tambahan, mereka adalah rakanku sejak di bangku sekolah lagi.Mualim dan mualimah di sekolah ini juga begitu mesra dan berpengalaman.TERIMA KASIH,YA ALLAH KERANA KAU MEMBERI AKU PELUANG UNTUK BERMTEMU DENGAN SAHABAT-SAHABAT SEPERTI MEREKA SAMAADA DI SEKOLAH LAMAKU MAHUPUN
YANG BARU. YA,ALLAH.JIKA INI KETENTUANMU,YA ALLAH..AKU REDHO'.hari bersaksikanmu,ya allah serta diriku sendiri...aku sudah berjaya mencurah semua isi hatiku...TERIMA KASIH ya allah...sahabat yang amat ku sayangi...dan yang paling penting...ahli keluarga ku..especially kedua ibu bapaku...alhamdullillah.

1 comment: